Skip links
3 redenen waarom automatiseren een goed idee is!

3 redenen om het in- en uit-dienst proces te automatiseren

Als IT-afdeling moet je snel kunnen schakelen wanneer een nieuwe medewerker indienst komt, maar ook wanneer een medewerker uitdienst gaat of van functie veranderd. In dit artikel 3 redenen waarom automatiseren belangrijk is.

In iedere organisatie is er verloop van medewerkers. Als IT-afdeling moet je snel kunnen schakelen wanneer een nieuwe medewerker indienst komt, maar ook wanneer een medewerker uitdienst gaat of van functie veranderd. In sommige gevallen moet de medewerker in meer dan tien verschillende systemen af- of -aangemeld worden. Dit zijn veel voorkomende processen binnen een organisatie die vaak vrij gemakkelijk te automatiseren zijn met een standaard of maatwerk koppeling.

1. Bespaar tijd en kosten, geen handmatige acties meer!

Een nieuwe medewerker wil graag op zijn of haar eerste werkdag zijn account hebben en een werkomgeving met de juiste software. Wij zien regelmatig dat het aanmaken van een nieuwe gebruiker in de andere systemen dagen in beslag neemt. Dit zorgt voor een stilstand van de medewerker. In deze stilstaande dagen is de HR en IT-afdeling van de organisatie vaak druk bezig met het handmatig aanmaken van de nieuwe medewerker in de andere IT-systemen.

Al onze koppelingen maken het handmatig invoeren van gegevens, rapporten en overige data overbodig. Hierdoor kan de medewerker op zijn/haar eerste werkdag meteen aan de slag! Er zijn geen dagen wachttijd omdat de medewerker niet handmatig is aangemaakt door HR/IT, immers dit is volledig geautomatiseerd. Het automatiseren van de in- en uit-dienst processen bespaart veel administratief werk en neemt een grote kostenbesparing met zich mee.

2. Voorkom administratieve fouten

De indienst, uitdienst en medewerker mutaties worden vaak handmatig overgetypt van het bronsysteem in het andere systeem. Administratieve overtyp fouten worden dan ook snel gemaakt. Door deze bedrijfsprocessen te automatiseren verklein je de kans op fouten en datalekken. Daarnaast bespaart dit ook veel tijd en kosten.

3. Hogere medewerkerstevredenheid

Doordat het aanmaken van alle accounts volledig automatisch verloopt kan de medewerker op zijn eerste dag meteen aan de slag. Dit geeft de nieuwe medewerker een prettig gevoel waardoor hij met een tevreden lach zijn eerste werkdag heeft gehad.

Welke systemen zijn te automatiseren?

Alle systemen! ConnectStuff kan elk IT-systeem met elkaar koppelen, dit doen wij 100% software onafhankelijk in onze ConnectStuff Cloud. ConnectStuff is dé Nederlandse koppelingen expert. Wij hebben ruim 125 koppelingen tussen bijvoorbeeld AFAS Profit en andere software pakketten gerealiseerd.

Wij hebben een speciale pagina op onze website met ons meest gebruikte koppelingen: Onze koppelingen. Hieronder hebben wij ook enkele van onze toppers in de spotlight geplaatst. Staat jouw systeem er niet tussen? Schroom dan niet om contact op te nemen! Geen koppeling is ons te gek.

Staat uw gewenste koppeling er niet tussen? Neem dan contact op. Wij koppelen alles, geen koppeling is ons te gek. ConnectStuff is expert op het gebied van het onmogelijke, mogelijk maken in AFAS. Dit doen wij door koppelingen en producten te ontwikkelen die naadloos aansluiten op uw organisatie.

Leave a comment

Deze website maakt gebruik van cookies om uw webervaring te verbeteren.
Home
Account
Cart
Search